Kako se rešiti nadutosti?

Muče Vas neprijatni simptomi nakon obroka? Svi volimo dobru hranu, ali ljubav nekad nije uzvraćena. Ponekad i najzdravija hrana može da uzrokuje nadutost i neprijatnost. U čemu je stvar? Mislimo da je varanje jednostavno, ali zapravo se puno toga događa od zalogaja do odlaska u toalet.

Koliko puta ćete sažvakati zalogaj pre nego ga progutate? Malo ko to napravi 30 puta koliko je potrebno, svi uvek žurimo ili smo nečim ometeni za vreme jela. Ko ima vremena za žvakanje? Međutim, takve sitnice mogu uzrokovati nadutost, prekomerno stvaranje gasova, podrigivanje i težinu u želucu. Čak i kad to možete izbeći, verovatno osećate potrebu da spavate jer ste ostali bez energije kad probavni sistem počne da razrađuje hranu.

Probavni enzimi

Telo prirodno luči enzime koji su potrebni za razgradnju hrane i apsorpciju hranljivih sastojaka. Enzimi se luče već u usnoj šupljini, u želucu i tankom crevu, a gušterača je jedan od najvažnijih organa koji učestvuju u lučenju enzima. Enzimi koji učestvuju u razgradnji hrane su:

Lipaze – razgrađuju masti

Amilaze – razgrađuju ugljene hidrate

Proteaze i peptidaze – razgrađuju proteine

Jednom kad su delovi hrane razgrađeni na dovoljno male molekule – monosaharide, aminokiseline, masne kiseline, vitamine, minerale, itd. one se apsorbuju kroz zid creva u krvotok i dolaze do drugih delova tela.

Mnogo je faktora koji utiču na sposobnost tela da sintetiše potrebne enzime i dovoljnu količinu za adekvatno varenje hrane, na primer: starost, stres, genetika, promene u ishrani i manjak fizičke aktivnosti, manjak sna, konzumacija alkoholnih pića, loše stanje creva i poremećaji kao što su cistična fibroza, hronični pankreatitis i karcinom gušterače.

Ponekad zdrava prehrana i zdrav način života nisu garancija da će telo proizvoditi dovoljno potrebnih digestivnih enzima. To može dovesti do usporenog varenja i neprijatnih simptoma – nadutosti i prekomernog stvaranja gasova. Ovakve okolnosti dovode do malapsorpcije (kad naš probavni sistem ne uspeva iz namirnica uzeti dovoljnu količinu hranjivih supstanci), gubitak hranljivih materija, slabosti, umora i povećane osetljivosti na bolest.

Kako nadoknaditi manjak enzima?

Ono što je uvek preporuka kod problema sa probavom je prilagoditi ishranu. Verovatno možete prepoznati koja hrana vama stvara najviše tegoba pa je poželjno te namirnice konzumirati ređe i u manjim količinama. Obično se radi o teže svarljivim namirnicama poput pasulja i ostalih mahunarki, zelenog povrća poput kelja i kupusa, za neke su to mleko i mlečni proizvodi ili pak gluten.

Brza i masna hrana treba duže da se vari zbog veće količine masti koja se vari teže od ugljenih hidrata i proteina pa bi trebalo pripaziti na način pripreme i konzumirati više kuvanih obroka. Osim toga, možete uvrstiti u svoju ishranu više namirnica koje prirodno sadrže enzime: ananas – bromelain, papaja – papain. osim ananasa i papaje, sličan efekat pokazuju smokve, kivi, brokuli, đumbir itd. važno je pritom konzumirati namirnice sveže dok su enzimi još aktivni.

Na tržištu postoje dodaci ishrani koji sadrže enzime čija je namena da olakšaju razgradnju hrane i na taj način postignu efikasnu probavu i apsorpciju hranljivih sastojaka, bez neprijatnih simptoma. Ono što je važno jeste da su enzimi želudačno otporni, da imaju zaštitni sloj koji će da preživi kiselo okruženje u želucu, kako bi enzimi ostali aktivni do mesta delovanja. Prolife Enzimi biljnog porekla su odličan izbor jer su bezbedni za uzimanje tokom dužeg perioda i nisu primećeni značajni neželjeni efekti.

Prolife Enzimi takođe sadrže i dobre bakterije koje pomažu u održavanju ravnoteže i normalne funkcije crevne sluzokože, prebiotske susptance koje podstiču rast dobrih bakterija, i vitamine B grupe koji doprinose normalnom energetskom metabolizmu, normalnoj funkciji sluzokože i imunološkog sistema.

 

Pročitajte više o proizvodu:

enzimi

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *